Maaltijden

Ga mee ….

Doe mee ….

Eet mee ….!

Het vieren van de agapèmaaltijd is een oude Bijbelse traditie. In het nieuwe testament lezen we regelmatig dat Jezus de maaltijd gebruikte met zijn discipelen. Jezus nam de tijd om met hen te praten over het geloof. De eerste christenen bleven die traditie trouw. Ze kwamen bij elkaar thuis en brachten zelf eten en drinken mee.

We willen binnen It Keningsfjild weer agapèmaaltijden houden. Doel is om in huiselijke sfeer de onderlinge verbondenheid te vergroten. Met gesprekken over onderwerpen die deelnemers spontaan aandragen, met verhalen over eigen ervaringen. Ieder neemt zo mogelijk iets mee voor de maaltijd om te delen met elkaar. Maar het gaat niet om culinaire hoogstandjes!

De agapèmaaltijden worden gehouden op:

Zodra de data bekend zijn, zullen deze ook hier worden weergegeven.

        

Sobere maaltijden
In aanloop naar Pasen zijn er ieder jaar vier sobere maaltijden om ons te bezinnen op de veertigdagentijd. Deze maaltijden worden als verbindend ervaren.
Bauke Jeninga, Sjoerdtsje Veenstra, Jetske van der Beek en Meta Valk organiseren dit.